FacebookYouTubeПідписатися на RSS

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ЛІТНЬОГО ОЗДОРОВЛЕННЯ

ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

/Files/images/foto/emblema_1-kopija-kopija.jpgЛіто – час оздоровлення дітей. Використати цей період необхідно дбаючи про повноцінне загартування повітрям, сонцем і водою. Ці природні чинники треба задіювати помірковано, не забуваючи про основні вимоги до загартовуючих процедур: системність, послідовність, регулярність, урахування стану здоров’я та емоційного ставлення дитини до оздоровчих процедур.

Чим ще ми маємо наповнити літнє дозвілля дошкільників? Доречно, щоб це були ігри, розваги, спостереження, праця в природі, загартовуючи процедури, пішохідні переходи, спортивні свята. Цікавими для дітей будуть лялькові вистави, концерти, вікторини, інсценівки, драматизації казок, у яких вони будуть брати безпосередню участь. Вихователь має потурбуватися про різноманітність вражень і знань, які отримають малюки за три місяці літа.

Загартовуючи процедури/Files/images/foto/15.jpeg

Загартування повітрям

повітряні ванни в приміщенні (діти мають їсти, гратися і спати в теплу погоду при відчинених вікнах);

повітряно-сонячні ванни (на прогулянках, які організовують кожного дня по два рази. Проводити прогулянки слід за будь-якої погоди. При загартуванні повітрям дуже важливо правильно одягати дитину – відповідно до сезону і погоди, щоб забезпечити їй вільну рухливість і необхідний тепловий комфорт. У теплі дні організовують ігри середньої рухливості, щоб діти не перегрівалися);

сон на повітрі (якщо є умови);

Загартування водою

обтирання (починати загартування водою можна з вологого обтирання (1-2 хвилини) спочатку з рук, шиї. Далі обтирати до поясу, потім ноги. Температура води від +32ْС, +28ْС до +22ْС, +20ْС.

обливання (Загартуванню сприяє обливання стоп – як самостійна процедура і в комплексі з ходінням босоніж по підлозі, холодному та гарячому піску. Після прогулянки також можна обливати ноги дітей нагрітою на сонці водою з поліетиленових пляшок);

купання ( у гумових басейнах, встановлених на майданчиках, у відкритих водоймах разом з батьками);

ходьба по вологому килимку, змоченому в сольовому розчині.

Загартування сонцем

– Дітям рекомендується короткотривале перебування на сонячній ділянці. Вкрай обережно сонячні ванни призначаються дітям від 1 до 3 років.

– Перші сонячні ванни треба приймати при температурі повітря не нижче +18°С. Тривалість їх не повинна перевищувати 5 хвилин (далі додавати по 3-5 хвилин, поступово доводячи до години).

– Загорати часто, але нетривало.

– Кращий час для засмаги: у середній смузі – 9-13 і 16-18 годин; на півдні – 8-11 і 17-19 годин.

– Приймати сонячні ванни найкраще ранком, коли повітря особливо чисте і ще не занадто пекуче, а також ближче до вечора, коли сонце хилиться до заходу.

– Не рекомендується загоряти безпосередньо перед їжею і відразу після неї. Сонячні ванни можна приймати через 30-40 хвилин після сніданку, а закінчувати не менш ніж за годину до чергового прийому їжі.

– Абсолютним протипоказанням до проведення сонячних ванн є температура повітря +30 С.

– Після сонячних ванн, а не до них, дітям призначають водні процедури. Попередити переохолодження дитячого організму.

– Не перебувати на сонці в повній нерухомості.

– Уникати сильного опромінення голови. Для попередження перегріву та сонячного удару дітям обов’язково надівати білу панаму або хусточку.

– Уникати загорання під сильним вітром.

– Краще загорати в лісі, саду, біля річки.

Заняття з фізичної культури

– Влітку, як і взимку заняття складається з трьох частин, але при його проведенні необхідно кожного разу враховувати стан погоди і в залежності від того збільшувати або зменшувати навантаження.

– Влітку заняття з фізкультури мають відрізнятися динамічністю, швидкою зміною діяльності. Вихідні положення не повинні бути стабільними, раз і назавжди закріпленими за даними вправами, їх треба частіше змінювати.

Ранкова гімнастика

– Вліткуранкову гімнастику обов’язково проводити на повітрі.

– У теплу погоду діти мають виходили на гімнастику в шортиках і футболках

– Структура ранкової гімнастики влітку залишається незмінною.

– У залежності від погоди змінюється темп проведення вправ.

Ігри/Files/images/foto/images.jpg

спортивні (бадмінтон, городки, з елементами футболу, з елементами баскетболу).

рухливі (ігри з ходьбою, бігом, рівновагою; з повзанням і лазінням; з киданням і ловлею предметів; зі стрибками; на орієнтування у просторі).

Рухливі ігри на свіжому повітрі слід проводити щодня:

Ø під час ранкового прийому – одна-дві гри малої та середньої рухливості;

Ø на прогулянках у першу і другу половину дня – на кожну планується не менше трьох-чотирьох ігор різної рухливості при цьому першу гру розпочинають через 10-15 хвилин після початку прогулянки, коли діти дещо адаптуються до погодних умов, а останньою проводять малорухливу гру;

Ø увечері (після 17.00-18.00) – одна-дві гри малої та середньої рухливості.

Ø Під час літньої спеки ігри з бігом або стрибками доцільно організовувати у другій половині дня, у затишку.

Ø При поясненні гри не можна садовити або ставити дітей обличчям до сонця. Сонце заважає дітям бачити вихователя, і вони погано сприймають пояснення і показ рухів у грі.

рольові (згідно з вимогами програми, атрибути виносити на майданчик);

народні (згідно з вимогами програми, атрибути виносити на майданчик).

Розваги

– „День захисту дітей”;

– „Ввічливість і чемність”;

Конкурси

– „Маленькі архітектори” (будови з піску);

– „Юні художники” (малюнки на асфальті);

– „Заспіваймо, друзі пісню”;

– „Кличемо друзів у танок”;

Бесіди

– „Про народу іграшку”;

– „Про етикет”;

– „Що нам літо принесло?”

– „про художників”;

– „Моя сім’я”;

– „Про музичні інструменти”;

– „Лагідне слово душу гріє”.

Вікторини

– „У світі казок”.

– „Упізнай казкового героя”.

– „Що ми знаємо про етикет”.

– „Вгадуємо пісні з мультфільмів”.

Драматизації

– Драматизації казок за програмою згідно з віком дітей.

Експериментально-пошукова діяльність

„Досліди з водою і повітрям”

– Дослід „Бульбашки”. Опустити один кінець трубочки у воду, а через інший кінець видувати повітря. Діти мають пояснити, що відбувається, чому?

– Дослід „Тоне чи ні”. Запропонувати дітям кинути у воду камінець, потім мочалку. Пояснити, що сталося, чому?

– Дослід „Хризантема”. Зробити з паперу трубочки. Один кінець розрізати на тоненькі смужки. Занурити у воду розрізаний кінець трубочки. Що відбувається зі смужками під водою? На що вони схожі? Чому вони спливають? Витягнути трубочки з води. Що відбулося, чому?

– Дослід „Вода, що не виливається”. Набрати повну коробочку води, згори покласти аркуш паперу, перевернути коробочку догори дном. Що сталося? Чому? (Пояснення: повітря тисне на папір і притискає його до коробочки).

– Дослід „Як швидше вилити воду із пляшки”. Наповнити водою по дві пляшки. Спробувати вилити воду з пляшок. Одну з них тримати нерухомо шийкою донизу, а другу можна нахиляти, трясти, обертати. З якої пляшки вода виллється швидше? (Пояснення: вода з пляшки, що рухається виливається швидше, тому, що її місце займає повітря, що надходить ззовні).

Праця

– на майданчику;

– на квітнику;

– допомога молодшим дітям.

Самостійна художня діяльність

– виготовлення поробок з природного матеріалу (каміння, мушлі, листя, гілочки, шишки, насіння);

– виготовлення поробок з використанням круп (манка, пшоно, гречка, рис тощо);

– малювання піском і клеєм;

– рельєфні малюнки (для фарби: вода, сіль, крохмаль, гуаш);

– конструювання з паперу (оригамі);

– малювання вугіллям;– пластилінове малювання;

– малювання нитками;

/Files/images/foto/virshi-pro-lito-dlya-doshkilnyat.jpg

Рекомендована література

1. Дубогай О. Оздоровлення дошкільнят, або Канікули влітку / О.Д. Дубогай, Н.В. Маковецька, Н.В. Погребняк. – Запоріжжя: ТОВ „ЛІПС” ЛТД, 2005. – 228 с.

2. Дубогай О. Фізкультура як складова здоров’я та успішного навчання дитини. – К.: Вид. дім „Шкільний світ”: Вид. Л. Галіцина, 2006. – 128 с.

3. Іванченко В.Г. Таємниці народного загартування. – М., 1991. – С. 31.

4. Традиційні і нетрадиційні методи оздоровлення дітей. Матеріали конф.– Дубна, 1992. – С. 115.

5. Фомина А.И. Физкультурные занятия и спортивные игры в детском саду: Пос. для восп. – 2-е изд., дораб. – М.: Просвещение, 1984. – 159 с.

Кiлькiсть переглядiв: 482

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.